Even voorstellen

Welkom bij Makelaardij Stroet-Kuipers:

Makelaardij Stroet-Kuipers is een dynamisch en veelzijdig makelaarskantoor met een zeer brede dienstverlening. Door jarenlange ervaring  is Makelaardij Stroet-Kuipers uitgegroeid tot een betrouwbaar en veelzijdig makelaarskantoor in de regio.

Makelaardij Stroet-Kuipers is in omvang een klein familiekantoor welke wordt gerund door Hans Kuipers (vader) en Patrick Kuipers (zoon).  Daar waar Hans Kuipers is gespecialiseerd in het zakelijke vastgoed, de horecamakelaardij en de makelaardij op Kreta, is Patrick Kuipers uw specialist op het gebied van het aankopen en verkopen van uw woning, het huren en verhuren van uw woning , het beheer van vastgoed en het taxeren van vastgoed. Samen zijn wij verantwoordelijk voor alle advies op het gebied van vastgoedbeleggingen.

Door de persoonlijke en flexibele benadering  zijn wij makkelijk toegankelijk voor onze klanten. Zo hanteren wij geen 9 tot 5 mentaliteit en houden wij korte lijnen in het contact met onze klanten.

Ons werkgebied beperkt zich niet alleen tot de directe omgeving van ons kantoor in Noord-Scharwoude. Wij zijn actief door heel Nederland. Wij verkopen, verhuren en beheren vastgoed van Groningen tot Middelburg en van Den Helder tot Maastricht.

Door onze veelzijdige en brede expertise in het vastgoed kunnen wij u in bijna alle aspecten van de makelaardij van dienst zijn; van het verhuren of verkopen van uw woning tot het beheren van uw vastgoed en zelfs op Kreta hebben wij reeds 17 jaar ervaring met de makelaardij.

Wij willen u graag van dienst zijn, u kunt ons bereiken op de volgende telefoonnummers:

Kantoor               :  072-5156788

Hans Kuipers       :  06-53537614

Patrick Kuipers    :  06-29418228

U kunt ons ook mailen op: info@stroet-kuipers.nl

Woning huren

Een huis huren:

Als u een huis wilt huren en dus op zoek bent naar een geschikte huurwoning dan zult u ongetwijfeld merken dat er bij het huren van een woning nog best veel komt kijken. Buiten het bezichtigen van een woning zult u merken dat er nog veel meer komt kijken bij het huren van een woning; denkt u hierbij aan juridische uitgangspunten in de huurovereenkomst, mogelijke toeslagen, belastingen en niet te vergeten het steeds wisselende huurrecht in Nederland.

Makelaardij Stroet-Kuipers is al ruim 12 jaar actief in de verhuurbemiddeling en derhalve geheel thuis in het huurrecht, waardoor we voor u een betrouwbare partner kunnen zijn bij het huren van een woning.

Hoe werkt het:
Indien u via Makelaardij Stroet-Kuipers een woning wilt huren dan heeft u waarschijnlijk al een woning gezien op onze website of heeft u elders een woning op het oog. De procedure van het huren van een woning gaat dan als volgt:

Nadat u via onze website of telefonisch contact met ons heeft opgenomen dan nodigen wij u graag uit bij ons op kantoor om de mogelijkheden van deze woning met u door te nemen. Bij dit gesprek ontvangen wij tevens graag een aantal gegevens / bescheiden van u, te weten:

1.  Kopie van uw paspoort , ID kaart of rijbewijs.
2.  Kopie van een arbeidsovereenkomst.
3.  Kopie van (het liefste) drie recente loonstroken.
4.  Indien  u zelfstandig ondernemer bent dan ontvangen wij graag een kopie van uw meest recente
aanslag inkomstenbelasting  en een kopie van het uittreksel van de Kamer van Koophandel  en uw
laatste jaarcijfers met indien mogelijk een accountantsverklaring.

Tijdens het gesprek op kantoor maken wij met u de afspraak om desbetreffende woning te bezichtigen, het kan zomaar voorkomen dat tijdens dit gesprek blijkt dat er meerdere woningen bekeken kunnen worden. Wij plannen deze bezichtigingen dan graag met u en de eigenaar van de woning in overleg.

Na de bezichtiging:
Indien u na de bezichtiging ook daadwerkelijk de woning wilt huren dan zullen wij daar uiteraard na overeenstemming over de details, een concept van de huurovereenkomst van opmaken. Deze kunt u voor het daadwerkelijk ondertekenen hiervan rustig doorlezen en indien dat nodig zou zijn, daar vragen over stellen. Wij maken daarna met u een afspraak voor het ondertekenen van de huurovereenkomst en de daadwerkelijke sleuteloverdracht. Voordat wij de huurovereenkomst met u ondertekenen dan dient u als huurder de waarborgsom en de eerste maandhuur te voldoen.


Voor meer informatie over het huren van een woning kunt u bellen met Makelaardij Stroet-Kuipers. U kunt ons bereiken op telefoonnummer 072-5156788 of 06-29418228.

Woning verhuren

Wilt u uw woning verhuren?
Indien u uw woning voor kortere of voor langere periode wilt verhuren, dan bent u bij Makelaardij Stroet-Kuipers in goede handen. Met ruim 14 jaar ervaring in verhuur en permanente scholing in het huurrecht, kunnen wij de verhuur van uw woning van A tot Z voor u begeleiden.
Tevens bieden wij u de mogelijkheid om uw woning voor u te beheren, hiermee nemen wij alle dagelijkse werkzaamheden voor u uit handen tijdens de verhuurperiode.

Uw woning aanbieden
Indien u overweegt om uw woning te verhuren, dan kunt u contact met ons opnemen om een vrijblijvende afspraak te maken bij ons op kantoor of bij u thuis. Iedere situatie verschilt van de andere, derhalve geven wij altijd een advies op maat welke gebaseerd is op uw situatie en de reden van het verhuren van uw woning.

Advies gesprek
Alvorens wij uw woning in de verhuur nemen komen wij bij u langs om in een persoonlijk gesprek kennis met elkaar te maken en met u de mogelijkheden met betrekking tot de verhuur te bespreken. Wij zullen op basis van uw situatie een gepast advies geven voor de verhuur van uw woning.
Wij zullen u adviseren u over de huurprijs, huurtermijn, rechten en plichten als verhuurder, de presentatie van uw woning etc. Tevens zullen wij uitgebreid foto’s nemen van uw woning om deze op een zo goed mogelijke manier op het internet te presenteren.

Huurders
Indien er een mogelijke huurder reageert op de woning dan zal Makelaardij Stroet-Kuipers deze mogelijke huurder uitnodigen op kantoor voor een kennismakingsgesprek en om diverse gegevens aan ons te overleggen. ( denk aan legitimatie, inkomen etc.) Tevens hebben wij de mogelijkheid om alle mogelijke huurders voor u te screenen op het recente betalingsverleden.  Daarna pas plannen wij de bezichtiging met de mogelijke huurder bij uw woning. Indien na de bezichtiging er van de kant van de mogelijke huurder en uw zijde een overeenstemming is over de verhuur dan maken wij een concept op van de huurovereenkomst welke door u en de mogelijke huurder op voorhand kan worden doorgelezen. Na akkoord dan zal de definitieve huurovereenkomst worden getekend.

Indien uw woning te koop staat
Indien uw woning al even te koop word aangeboden, maar de verkoop niet zo snel lukt, kunnen wij u eveneens goed van dienst zijn. Wij kunnen uw woning “tijdelijk” verhuren met een passende huurovereenkomst  op grond van de “Leegstandswet”.  Deze speciale huurovereenkomst bevat een clausule voor ontbinding in het geval dat uw woning toch verkocht wordt.

Indien u uw woning wilt verhuren en/of een vrijblijvende afspraak wilt maken,neemt u dan contact op met Makelaardij Stroet-Kuipers, u kunt ons bereiken via telefoonnummer: 072-5156788 of 06-29418228

Vastgoed beheer

Veel particuliere verhuurders en professionele vastgoedbeleggers hebben niet de tijd en of de kennis om het steeds wisselende huurrecht te volgen en om bezig te zijn met de dagelijkse werkzaamheden met betrekking tot de verhuur van het onroerend goed.
Makelaardij Stroet-Kuipers biedt een totaalpakket in het beheer van uw vastgoed. Wij kunnen de dagelijkse zorg van de verhuur van uw onroerend goed voor u uit handen nemen en het van A tot Z voor u regelen. Van het incasseren van de huur tot het verzorgen van het onderhoud is bij ons in goede handen.

Hieronder vind u een beknopt overzicht van wat het totaalbeheer van uw onroerend goed omvat:

A. Administratief beheer

Onder administratief beheer wordt verstaan een vorm van beheer dat is gericht op een efficiënte en doorzichtige wijze van vastleggen van relevante gegevens betreffende het object, het periodiek geven van overzichten daarvan alsmede het uitvoeren van middels voorschriften en instructies gegeven opdrachten.

Meer in het bijzonder bestaat het administratief beheer uit:

  1. Huurincasso; de minnelijke fase
  2. Huur facturatie ( indien van toepassing )
  3. Indexatie huurprijzen
  4. Beheersadministratie
  5. Huurovereenkomsten ( bij wisseling van huurder(s))
  6. Huurmutaties
  7. Huurafrekening

 B. Technisch Beheer

Onder technisch beheer wordt verstaan het bij voortduring in een goede staat (doen) houden van alle bouwkundige, (installatie) technische en infrastructurele onderdelen van het object en het ten behoeve daarvan opstellen en bijhouden van onderhoudsprognoses voor de korte, middellange en lange termijn.

Meer in het bijzonder bestaat het technisch beheer uit:

  1. Algemene zorg
  2. Onderhoud
  3. Opvragen en overleggen offertes voor onderhoud
  4. Aanspreekpunt voor huurder inzake technische klachten / problemen
    ( 7 dagen per week bereikbaar)

C. Commercieel Beheer

Onder commercieel beheer wordt verstaan het totaal aan maatregelen gericht op het voor de opdrachtgever bereiken van een optimaal vastgoedrendement alsmede van een maximale verkoopopbrengst van het object.

Meer in het bijzonder bestaat het commercieel beheer uit:

  1. Commercieel beleid
  2. Verhuur
  3. Begeleiding huurders
  4. Aanspreekpunt voor huurders ( 7 dagen per week bereikbaar )
  5. Dienstverlening aan huurders

Met het Administratief ~ , Technisch en Commercieel beheer nemen wij u de volledige zorg uit handen met betrekking tot uw onroerend goed.

Uiteraard is dit een beknopte beschrijving van wat het totaal beheer van uw onroerend goed omvat en inhoud. Voor meer informatie kunt u altijd vrijblijvend contact met ons opnemen. U kunt ons bereiken via telefoonnummer: 072-5156788 of 06-29418228.

Verkoop woning

Empty section. Edit page to add content here.

Aankoopbegeleiding woning

Een huis kopen:

Het kopen van een woning doen de meeste mensen maar een paar keer in hun leven. Dus als je een huis wilt kopen, dan wil je ook graag dat het goed gebeurt. Het kopen van een woning bestaat namelijk niet alleen uit het bezichtigen en het uitbrengen van een bieding op de woning. Bij het kopen van een woning komt veel meer om de hoek kijken. Daarom adviseren wij en de meeste van onze collega’s ook altijd om u te laten bijstaan door een aankoopmakelaar. Deze kan het verschil betekenen bij de aankoop van uw woning of juist het advies geven om een woning niet te kopen in bepaalde gevallen.

Makelaardij Stroet-Kuipers kan u op de juiste manier bijstaan bij het aankopen van een woning. Wij geven u een goed en objectief advies voor iedere woning, over de juiste waarde, de bouwkundige aspecten, ontbindende voorwaarden, juridische regelingen, problemen en gebreken en uiteraard een scherpe onderhandeling voor u voeren, zodat die ene belangrijke koop ook voor u de juiste aankoop zal zijn. Tevens werken wij samen met diverse onafhankelijke hypotheekadviseurs welke u op een juiste wijze kunnen bijstaan in de keuze van de juiste hypotheek.

Bezichtigen :

Indien u van onze dienst van aankoopmakelaar gebruik wilt maken, dan nodigen wij u graag uit voor een persoonlijk gesprek om de woning welke u op het oog heeft met u te bespreken. Indien u nog geen woning op het oog heeft is het tevens is het mogelijk om en zoekopdracht bij ons af te geven, wij gaan dan voor u op zoek naar een aantal geschikte woningen aan de hand van de door u aangegeven wensen.
Na het persoonlijke gesprek gaan wij met u de woning of woningen bezichtigen, indien het noodzakelijk zal zijn zullen wij eventueel een tweede bezichtiging inplannen om de zaken 100% goed in beeld te krijgen voor u. U kijkt als mogelijke nieuwe bewoner op een andere manier naar de woning als dat wij dat doen, samen kom je tot een goede beslissing over de woning.  Na deze bezichtiging of bezichtigingen bespreken wij de woning of woningen met u en geven wij u een advies inzake de betreffende woning.

Na de bezichtiging:

Indien u na de bezichtiging van de woning nog steeds enthousiast of zelf nog enthousiaster bent dan gaan we met u samen het zogeheten onderhandelingstraject in. Na overeenstemming over de koopsom, opleverdatum en andere details wordt het koopcontract opgesteld. Alvorens u deze ondertekend nemen wij deze zorgvuldig met u door. Op de dag van de eigendomsoverdracht bij de notaris zullen wij voor de overdracht met u de woning nogmaals bekijken en controleren en begeleiden wij de overdracht bij de notaris. Na de ondertekening bij de notaris bent de nieuwe eigenaar van de woning.

Kosten:

Een aankoopmakelaar verdiend zichzelf in feite heel makkelijk terug. Voor de volledige begeleiding van de aankoop van uw woning hanteren wij scherpe tarieven welke wij in het eerste gesprek met u bespreken. Deze tarieven kunnen variëren doordat de werkzaamheden per aankoop kunnen verschillen.

Voor meer informatie of een vrijblijvende afspraak over  de aankoop van uw woning kunt u contact opnemen met Makelaardij Stroet-Kuipers. U kunt ons bereiken op telefoonnummer 072-5156788 of 06-29418228.

Taxatie / waardebepaling vastgoed

Een goede taxatie of waardebepaling is zeer belangrijk als u een woning gaat kopen of als u uw woning wilt verkopen of verbouwen. Ook als u een hypotheek nodig heeft is een taxatierapport in de meeste gevallen noodzakelijk. Veel financiële instellingen, particulieren en het bedrijfsleven weten de weg naar ons kantoor te vinden voor een taxatie. Dat is natuurlijk niet voor niets.

Bij een taxatie zijn meerdere factoren van belang, zoals:  locatie, bouwkundige staat, bestemmingsplannen, maar ook erfdienstbaarheden en marktontwikkelingen zoals prijsstijgingen zijn van essentieel belang bij een taxatie.
Makelaardij Stroet-Kuipers voert uw taxatie snel, scherp geprijsd en vakkundig uit en lichten deze bij eventuele vragen graag toe.

Wanneer heeft u bijvoorbeeld een taxatie nodig?

– voor het verkrijgen van een (NHG) hypotheek bij aankoop van een woning;
– voor het oversluiten van een bestaande hypotheek;
– voor het verkrijgen van inzicht in de waarde voor een aankoopbeslissing;
– voor het verkrijgen van inzicht in de verkoopwaarde van uw woning;
– voor het verkrijgen van een financiering bij verbouwing van de bestaande woning;
– in opdracht van de belastingdienst;
– in opdracht van de rechtbank;
– als waardeonderbouwing in geval van scheiding en/of deling.

Bel voor een afspraak of voor meer informatie naar: 072-5156788 of 06-29418228.
Ook voor NWWI taxatierapporten!

Kreta

Uw eigen woning  of bedrijf op Kreta:

Makelaardij Stroet-Kuipers is reeds 17 jaar actief in de makelaardij op Kreta. Door deze ruime ervaring kunnen wij u op de juiste wijze begeleiden bij de aan- of verkoop van uw woning, een bedrijf of grondstuk op Kreta. Makelaardij Stroet-Kuipers is actief over het hele eiland en met een eigen woning / kantoor op Kreta kunnen wij u ook ter plaatse goed van dienst zijn.

Procedure:
Het kopen van onroerend goed op Kreta is redelijk vergelijkbaar met het kopen van onroerend goed in Nederland. Er zijn echter een paar belangrijke verschillen waar u rekening mee dient te houden.* Zo heeft u bij het aankopen van onroerend goed op Kreta een advocaat nodig die voor u de juridische zaken zal behartigen; denkt u hierbij aan een juridische check, het juridische papierwerk, afhandeling bij de notaris.* Om in Griekenland onroerend goed te kopen heeft u een Grieks belastingnummer nodig.  U kunt dit vergelijken met het Nederlandse Sofinummer. Met uw paspoort en uw geboorte certificaat (met de namen van beide ouders) kunt u bij de lokale belastingdienst een Grieks belastingnummer aanvragen.* Het is in Griekenland noodzakelijk dat er een juridische controle op het onroerend goed dat u wilt kopen wordt uitgevoerd. Het onroerend goed dient immers een “schone titel” te hebben.
–    Rusten er geen schulden op het onroerend goed?
–    Is de verkoper wel de rechtmatige eigenaar van het huis of van de bouwkavel?
–    Zijn er geen beperkingen op de bouwkavel?
De advocaat zal deze juridische controle voor u uitvoeren en de uitslag hiervan met u doornemen zodat u de zekerheid heeft dat u niet voor onaangename verrassingen komt te staan.* De verdere bijkomende kosten,  “de kosten koper”  zijn vergelijkbare kosten zoals u dat in Nederland ook gewend bent, met als uitzondering de advocaatkosten en de kosten voor de juridische controle. De kosten koper in Griekenland bedraagt ca. 10 % van de koopsom.


Uiteraard begeleiden wij voor u het gehele aankoop- of verkoopproces ter plaatse.

Indien u een bedrijf of onderneming wilt kopen op Kreta gelden bijna dezelfde procedures als hierboven beschreven, echter hangt het er uiteraard van af of u ook het onroerend goed overneemt of alleen de goodwill/inventaris en het pand huurt van de eigenaar. Ook in dat geval kunt u rekenen op onze dienstverlening en onze begeleiding ter plaatse.

Indien u meer informatie wenst over onze werkzaamheden en dienstverlening op Kreta dan nodigen wij u graag uit voor een vrijblijvend persoonlijk gesprek.

U kunt ons bereiken op telefoonnummer 072-5156788 of 06-53537614.

Bedrijfsonroerendgoed

Empty section. Edit page to add content here.

Horeca makelaardij

Horecamakelaardij

Bij het verkopen of het aankopen van een horecabedrijf wilt u uiteraard de beste adviezen en begeleiding hebben. Het is immers iets waar u niet dagelijks mee te maken heeft. Makelaardij Stroet-Kuipers heeft ruim 17 jaar ervaring in de horecamakelaardij  en is hierdoor een betrouwbare en kennisrijke partner in de aankoop-  en verkoopbegeleiding van uw horecabedrijf.

Makelaardij Stroet-Kuipers biedt u een dienstverlening in de horecamakelaardij met een werkgebied door heel Nederland. Door relaties met brouwerijen, speelautomaat exploitanten en diverse leveranciers van horecaproducten kunnen wij u van A tot Z begeleiden.

Als u uw bedrijf wilt verkopen dan komen wij graag vrijblijvend bij u langs voor een eerste kennismaking en om tevens samen uw bedrijf te bekijken. Vervolgens bespreken wij dan met u onze werkwijze en voorwaarden voor het verkopen van uw bedrijf.

Als wij uw bedrijf mogen verkopen maken wij foto’s en bepalen wij samen met u de waarde van uw bedrijf. Om tot de juiste waarde te komen bekijken wij met u verschillende aspecten  en lopende zaken van uw bedrijf. Met deze documentatie leggen wij, voor ons interne gebruik,  een dossier aan met de benodigde bescheiden zoals de winst- en verliesrekeningen, een inventarislijst, vergunningen, personeelscontracten, contracten met brouwerijen, leveranciers en/of speelautomatenexploitanten.

Vervolgens maken wij een verkooppresentatie en zetten wij uw bedrijf met deze uitgebreide presentatie op het internet. Indien gewenst kan dit op een discrete manier. Direct na de plaatsing op internet wordt uw bedrijf aangeboden aan diverse, bij ons ingeschreven, zoekende kandidaten.

Nadat u, in overleg met ons, met de potentiële koper overeenstemming heeft bereikt over de koopsom en de voorwaarden, wordt door ons een juridisch en bedrijfseconomisch verantwoorde koopovereenkomst opgesteld. Indien dit door beide partijen (en eventuele adviseurs/accountants) bestudeerd en voor akkoord bevonden is, wordt overgegaan tot ondertekening hiervan.

Vervolgens zal op de overeengekomen datum de werkelijke overdracht van uw bedrijf plaatsvinden.
Gezamenlijk zal de  inventaris worden gecontroleerd en wordt alles op naam van koper gesteld. De uiteindelijke leveringsovereenkomst wordt ondertekend en zal de financiële afwikkeling plaats vinden.

Indien u meer informatie wenst over onze dienstverlening bij het kopen of verkopen van uw horecabedrijf dan nodigen wij u graag uit voor een vrijblijvend persoonlijk gesprek. 

U kunt ons bereiken op telefoonnummer 072-5156788 of 06-53537614.

Makelaardij Stroet-Kuipers

De Mossel 3

1723 HZ Noord-Scharwoude